Daca abia astepti sa-ti pui prietenii, colegii sau familia intr-o situatie complet jenanta, a provoca un scandal la o cafenea din cauza serviciilor e o varianta care nu poate da gres.Pentru simplitate, voi imparti procesul in mai multi pasi:

Pasul 1
Alege o cafenea (terasa sau restaurant) frecventata de multa lume, preferabil cunostiinte de-ale prietenilor tai.

Pasul 2
Invita-ti prietenii intr-o seara in care stii sigur ca va fi plin de lume.

Pasul 3
Dupa ce ati ajuns cu totii, urmareste foarte atent fiecare miscare a chelnerului(chelneritei), si asteapta momentul in care acesta face o greseala, sau ceva ce crezi ca ai putea interpreta drept greseala.
Exemple orientative : nu desface sticla de suc in fata ta, iti aduce un pai gaurit, nu schimba scrumiera o data la maxim 5 minute, uita sa-ti aduca laptele la cafea, iti aduce o bautura care se serveste rece la o temperatura de peste 5 grade Celsius, iti spune ca se schimba tura si te roaga sa-i platesti, nu te vede cand ii faci semn (chiar daca e cu spatele, serveste alta masa, sau e la toaleta) s.a.m.d.

Exista sanse ca discutia care se poarta la masa, intre prietenii tai, sa-ti distraga atentia. In momentul in care se intampla asta, intoarce-ti imediat atentia inapoi la chelner si la situatia serviciilor.

Pasul 4
In momentul in care ai sesizat cea mai mica greseala, cheama-l la masa. Critica-l pentru greseala facuta! S-ar putea, pe parcursul criticii sa ai falsa realizare, la un moment dat, ca e si el un om, ca si tine. Gresit! Chelnerii nu sunt oameni si nu trebuie tratati ca atare. Atata timp cat tu platesti intre 4 si 15 ron pentru consumatia ta, tu esti stapan pe acea masa, si chelnerul trebuie sa stie asta! Singurul motiv pentru care e el acolo, e sa-ti faca tie pe plac. Probabil chelnerul astepta politicos si-si va cere scuze pentru greseala facuta. Nu lasa asta sa te opreasca. Tu esti stapanul acolo, si nu ai nevoie de scuzele lui!

Pasul 5
Dupa plecarea chelnerului, plange-te prietenilor tai. Spune-le ca o servire de acest gen e inacceptabila.

Catava sfaturi practice:
Incearca sa tii monologul la un volum ridicat. Astfel vei fi auzit de cat mai multi dintre clientii localului, iar raza disconfortului va creste.
Dupa ce platesti si vrei sa pleci, arunca-i chelnerului o privire urata. Fa-l sa-si aduca aminte de greseala lui, si sa n-o repete sub nicio forma.

Aceste sfaturi sunt doar orientative. Incearca sa le adaptezi la personalitatea ta, si nu uita: Fii creativ!

0 comments: